pulse.exe Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 AMD a demarat o iniţiativă constând în dezvoltarea de noi parteneriate şi tehnologii, cu scopul de a oferi cea mai bună experienţă cu putinţă la folosirea sistemelor de realitate virtuală. Primul produs concret este LiquidVR, un set de tehnologii inovatoare al căror rol este de a asista dezvoltarea de conţinut VR care să poată fi redat în condiţii optime pe hardware AMD, folosind ochelari VR care să poată fi utilizaţi în sistem plug-and-play, obţinând compatibilitate deplină cu toate jocurile şi aplicaţii VR. Relevant pentru sistemele de realitate virtuală, conceptul de ˝prezenţă˝ poate descris drept percepţia de a fi plasat în cadrul unei lumi simulate, non-fizică, interactivă, care învăluie simţurile utilizatorului. Momentan, un obstacol major în calea obţinerii unei prezenţe convingătoare în lumea VR este aşa numita latenţă motion-to-photon, constând într-o întârziere perceptibilă între momentul când utilizatorul face o mişcare (ex. roteşte capul pentru schimbarea perspectivei de vizionare) şi observarea unei reacţii din partea sistemului VR. Reducerea acestei latenţe este esenţială pentru obţinerea unei experienţe VR confortabilă şi control precis în jocurile de realitate VR. Pentru acest scop, este necesară optimizarea întregului flux de procesare, începând de la GPU, aplicaţia de realitate VR şi până tehnologiile pentru afişare încorporate în casca VR. Aici intră în joc LiquidVR, aducând funcţii ca asynchronous timewarp, late latching şi alte îmbunătăţiri pentru compatibilitate, oferind dezvoltatorilor şi creatorilor de conţinut mijloacele necesare pentru crearea de medii VR în care senzaţia de prezenţă să se apropie de experienţa reală. Principalele elemente de interes în versiunea 1.0 a SDK-ului LiquidVR: - Suport pentru shadere asincrone, permiţând interpretarea mai fină a mişcărilor capului prin funcţia Hardware-Accelerated Time Warp. Tehnologia foloseşte informaţii actualizate privind poziţia capului după fiecare cadru generat, adaptând imaginea pentru a reflecta modificarea perspectivei de vizionare înainte de afişarea prin ochelarii VR. - Suport multi-GPU, pentru creşterea performanţelor în aplicaţii VR - Funcţie head-tracking îmbunătăţită, implementată folosind un mecanism gândit să asigure transferul parametrilor de poziţionare de la ochelarii VR la GPU în cel mai scurt timp posibil - Funcţie direct-to-display, pentru conectarea fără probleme a ochelarilor VR la acceleratoarele grafice AMD Radeon 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snederevac1 Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Better than Oculus Rift , as it seems Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts