Steppe Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 The Danish automaker is stepping up the game with this 1,177-hp Zenvo TSR-S, with a revolutionary rear spoiler, for incomparable support. Zenvo TSR-S (2020) - The Danish supercar returns to its most extreme configuration, with a revolutionary rear spoiler. We explain how it works. In a little over ten years of existence, the craftsman of Præstø will have sold just over fifty ST1, the model from which this TSR-S, even more demonic. Announced in 2018, in the form of a showcar, it arrives this year with its final characteristics, more refreshing than a Stimorol chewing gum. This ultimate model is, according to its parents, the perfect cross between the TS1 GT, which has been in the catalog since 2016, and the TSR, its declination intended for competition. Accusing less than 1.5 tonnes on the scale, the supercar atomizes the 0 to 100 km / h in 2.8 s, when only 6.8 s are necessary to double the bet, until reaching 325 km / h. Hybrid gearbox To do this, the Danish plays conservatism, simply opting for a 5.8-liter twin-turbo V8 that develops 1,177 hp, not to put in everyone's hands. It will be necessary to spit in, to tame this avalanche of power, exclusively transmitted to the rear wheels. A cavalry based on a 7-speed sequential gearbox with helical gears, proud of its innovative architecture. The addition of a hybrid module allows an increase in power, traction control and even the addition of an eighth gear in forward gear, while an electric motor takes care of the reverse gear. This new type of transmission offers two driving modes. The first, called “Road”, eliminates jolts for more flexible passages, in normal use, when the second called “Race” allows lightning passages, but much more brutal, devoted to piloting on the circuit. Tout carbone, jusqu’au bout des jantes La chasse aux kilos superflus a également guidé les ingénieurs maison qui ont opté pour un châssis et une carrosserie intégralement fabriqués en fibre de carbone. Un matériau tissé et apparent, spécialement conçu pour ce modèle, assemblé à la main à raison de 5 exemplaires par an. C’est également le cas des roues, en fibre de carbone fragmentée, qui épargnent 15 kg par rapport à des jantes en aluminium. Une exclusivité qui demande pas moins de deux semaines de travail par roue, effectué par deux techniciens à plein temps. Afin de pousser la personnalisation à son paroxysme, il est même possible de choisir la façon dont sont tissées les fibres de carbone de sa future Zenvo. Pelle à tarte de luxe Mais le plus impressionnant sur cette auto demeure son aileron arrière actif selon deux axes, malgré son style plutôt disgracieux. Nommé « Centripetal Wing », celui-ci repose sur une rotule centrale, elle-même fixée sur deux larges bras en carbone pour une rigidité optimale. Deux vérins hydrauliques lui permettent de pivoter automatiquement, en fonction de la vitesse et des trajectoires abordées. En plus de servir d‘aérofrein, l’inclinaison de l’aileron permet ainsi de renforcer l’appui sur le train arrière, mais aussi sur le pneumatique qui en le plus besoin. Cet aileron révolutionnaire est véritablement la pièce maîtresse de ce modèle, extrêmement prometteur en termes d’efficacité. Zenvo TSR-S price It is already possible to order the Zenvo TSR-S, at a price of 1.45 million euros. But knowing that only 5 copies will be assembled each year, it is possible that the total production has already found takers. If however you show interest, go to a dealership ... provided you find one! Link to comment Share on other sites More sharing options...
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